Astronomi og rumfart Kyst og å fiskeri efter laks og havørred Computere, spil, programmer m.m. Sandheden er derude, hvis du ikke kan tåle den så tryk ikke her Overvågning på godt og ondt Tekst og fotos fra min verden Burde ikke have en forklaring Oversigt over sitet
Fiskeri Kyst, fjord, å og elv:
Klik på tekst for artikel, foto for billedserie

El fiskeri i Storåen 2005 klik her.

Team Blanco 2004 fiske filmen, Årets hit, klik her

25 oktober, 2004, Niels forsøger at knække sin fluestang. Klik her.

13 oktober, 2004, Torben gør det igen, laks og havørred Klik her.

16 april, 2004, Endnu en kanon fisketur i det østjydske, fisk til alle Klik her.

Årets påsketur 2004, fisk til alle Klik her.

Storåen 25 januar. En flids præmie til torben. Klik her.

Så var det endelig Keld's tur til at fange fisk på As Hoved.
Carsten med fisk

Fotos fra kyst fiskeri

Den første fisk der kom på land. 60 cm. sølvtøj

Hunshage 4. maj 2003
Keld, Rasmus, Carsten og deres udstendte ville følge op på den sidste uges gode fiskeri. Derfor stod vi omkring kl. 01.00 søndag morgen for at drage til Hunshage. Føj det var tidligt, man når jo ikke at falde i søvn før man skal op igen. Ja selv kaffe hjælper ikke meget her.

Vi ankom til vandet lidt over fire i det allerførste morgenlys. Stik mod hvad vi havde forventet ud fra de flag vi havde set undervejs, var vandet spejlblank og der var næsten ingen skyer på himlen. Det var en perfekt morgen.

Endelig en fisk på land, tillykke til glade fanger.Fiskeriet startede med samme og vi delte os ud over hele strækket. Det meste af Hunshage blev gennemfisket, men der var åbenbart ingen fisk så tidlig om morgen. lidt over fem mødtes vi igen på spidsen af Hunshage for at indtage en kop kaffe mens solen stod op. Hvilken fantastisk solopgang, nu manglede vi bare at fisken ville vise sig i de smukke omgivelser. Men nej ikke en eneste fisk viste sig.

Senere dukkede et par andre fiskere op og de begyndte at affiske området ind mod Horsens fjord. I løbet af kort tid fik den nærmeste fisker et kanon hug og der var fast fisk. Fisken blev fightet på behørig vis og kom uden større dramatik i nettet. En havørred på 60 cm. Endelig var der fisk.

Samtidig med at den første fisk blev fightet huggede endnu en havørred lidt længere henne og denne kom cirka i land samtidig med den første. En smuk grønlænder på ca. 45 cm.

De to fisk gav fornyet energi og fiskede stykket igennem endnu engang.

Efter en lille times fiskeri fik Carsten et hug tæt spidsen og efter en kort fight kunne der landes en grønlænder på 45 cm. Tillykke med den Carsten.

Fisken var desværre mærket af skarv, noget som vi ofte ser på disse kanter, men den smager sikkert godt alligevel.

Vi fiskede videre til kl. 11.30, men sølvtøjet var væk. Den eneste fisk der kom på land var en mager fisk på ca. 70 cm. (hornfisk) til Rasmus. Fisken blev for øvrigt udråbt til at være en havørred under fighten, når man spurgte Rasmus. Gad vide om han havde glemt sine briller.

Carsten med sin fine fisk.Vi tog en lur til kl. 13.30 og da vi vågnede mødte der os en sandt mareridt. Det meste af Jylland var åbenbart på fisketur på Hunshage. Vi talte over 20 fiskere på en strækning af bare 500 meter. Rygtet om den forgangne uges fiskeri og hornfiskens ankomst var åbenbart nået ud i alle afkroge af kongeriget. Grundet denne pludselige overbefolkning besluttede vi os for pakke sammen.

Alt i alt en kanon fisketur og en helt uforglemmelig morgen.

Fotos fra turen klik her