Astronomi og rumfart Kyst og å fiskeri efter laks og havørred Computere, spil, programmer m.m. Sandheden er derude, hvis du ikke kan tåle den så tryk ikke her Overvågning på godt og ondt Tekst og fotos fra min verden Burde ikke have en forklaring Oversigt over sitet
Fiskeri Kyst, fjord, å og elv:
Klik på tekst for artikel, foto for billedserie

El fiskeri i Storåen 2005 klik her.

Team Blanco 2004 fiske filmen, Årets hit, klik her

25 oktober, 2004, Niels forsøger at knække sin fluestang. Klik her.

13 oktober, 2004, Torben gør det igen, laks og havørred Klik her.

16 april, 2004, Endnu en kanon fisketur i det østjydske, fisk til alle Klik her.

Årets påsketur 2004, fisk til alle Klik her.

Storåen 25 januar. En flids præmie til torben. Klik her.

Så var det endelig Keld's tur til at fange fisk på As Hoved.
Carsten med fisk

Storå 16 april

Fotos fra kyst fiskeri

Ærø april 2003Rasmus med turens første havørred
Det var med store forventninger 11 mand tog til Ærø i påsken. Nu skulle der for alvor fanges sølvtøj.

Vi mødtes fra Sjælland, Vejle, Århus og Holstebro på kajen i Svendborg fredag eftermiddag hvor vi skulle videre med færgen til Ærøskøbing. Snakken gik om de kommende dages fiskeri og humøret var meget højt. efter en 1 1/4 times sejlads ankom vi til øen og vi blev straks indlogeret i vore to hytter.

Efter aftensmaden blev grejet gjort klar og vi kørte alle op til nord spidsen af Ærø, Skjoldnæs. Vinden var nu blevet med hård og kom fra en syd-østlig retning. Vi fordelte os på stykket og fiskede indtil ca. kl. 22.00. Resultat en hules masse torsk men ingen havørreder. Det var lidt af en dårlig start, men hvad vi havde jo mange dage endnu.

Lørdag morgen stod vi op kl. 04.00, spiste morgenmad, lavede madpakker og kaffe. Nu skulle der fiskes. Vi fordelte os på tre hold og kørte derefter ud til forskellige pladser på syd-vest siden af øen. Et hold ved Voderup Klint ved Vodrup, et hold ved samme klint men ved Tranderup Mark og de sidste hold ved Vitsø. Op ad formiddagen blev morgens anstrengelser gjort op. En lille havørred over målet og en god kyst torsk. Det var godt nok tamt.

Den anden havørred på turenEfter en god middagsmad bestående af de fineste oksebøffer kørte vi igen ud på forskellige pladser, Vejnæs Nakke, Vitsø og Leby. Desværre var vinden blevet endnu mere umulig og fiskeriet var meget besværligt.

Forfatterens torsk og turens største fiskDa vi mødtes igen kl. 22.30 blev dagens resultat gjort op 2 havørreder lige over målet, en god torsk og en masse småtorsk.

Måske på grund af dagens ringe høst endte denne lørdag aften ikke med at vi gik tidligt i seng, men med at vi tømte samtlige lagre af alkoholiske drikke i begge hytter. De sidste gik i seng efter kl. 06.00 søndag morgen og for en enkelt var dette også afslutningen på fiskeriet i denne omgang på Ærø. Ædru-Fanden havde åbenbart slået til igen.

De 8 der stadig var fit for fight fordelte sig endnu engang ud på øen og gennem fiskede de fleste kendte pladser på syd-vest og nord-øst siden af øen. Da vi mødtes sidst på aftenen igen kunne vi endnu engang konstatere at der åbenbart ikke er mange fisk på Ærø. En sølle havørred lige over målet var alt der blev fanget.

Grundet de dårlige resultater de foregående dage var der ingen der havde lyst til af fiske mandag morgen. Så vi stod sent op og pakkede vores biler og sagde farvel til Ærø.

Fiskeriet var hårdt i bølgerneDen meget hårde blæst fra syd-øst var nok hoved årsagen til det dårlige fiskeri og mon man ikke en anden gang kunne være lidt mere heldig. Og som det altid sker, da vi forlod Ærø skiftede vejret fra stærk blæst til en dejlig mild brise fra vest, solskin og varme. Ja sådan er det bare nogle gange.

En stor tak til alle som var med, det var bare rigtig hyggeligt. Vi ses i efteråret på Sjælland og så skal der fanges fisk.

Hvis du vil se fotos fra turen skal du blot klikke her.

Holdet:

Bent Keld Rasmus Carsten

Niels Kent Torben Per Brian

Lars Halvdelen af holdet

Der slappes af inden afgang