Astronomi og rumfart Kyst og å fiskeri efter laks og havørred Computere, spil, programmer m.m. Sandheden er derude, hvis du ikke kan tåle den så tryk ikke her Overvågning på godt og ondt Tekst og fotos fra min verden Burde ikke have en forklaring Oversigt over sitet
Fiskeri Kyst, fjord, å og elv:
Klik på tekst for artikel, foto for billedserie

El fiskeri i Storåen 2005 klik her.

Team Blanco 2004 fiske filmen, Årets hit, klik her

25 oktober, 2004, Niels forsøger at knække sin fluestang. Klik her.

13 oktober, 2004, Torben gør det igen, laks og havørred Klik her.

16 april, 2004, Endnu en kanon fisketur i det østjydske, fisk til alle Klik her.

Årets påsketur 2004, fisk til alle Klik her.

Storåen 25 januar. En flids præmie til torben. Klik her.

Så var det endelig Keld's tur til at fange fisk på As Hoved.
Carsten med fisk

Storå 16 april

Fotos fra kyst fiskeri

Carsten kæmper hårdt med fluenBøgehoved 26 april 2003
Så skete det. Nu fik jeg gang i fiskeriet. Vi var denne søndag taget til Bøgehoved, en gammel kending hvor vi har taget mage fisk i tidens løb. Vi ankom kl. 06.00 og startede fiskeriet med det samme. Forholdene var dog svære da der kom en hård vind fra sydvest, altså lige ind i hovedet.

Carsten valgte at starte med fluen hvilket gav lidt problemer, men han kæmpede bravt for at få fluen ud. Uheldigvis kunne han ikke få fluen langt nok ud denne dag så han fik ingen fisk.

Hvis nogen skulle have lyst til at spørge Carsten, hvordan det føles at have kroget sig selv i næsen, kan han sikkert svare.

Jeg startede med spinnestangen og fiskede hele stykket igennem, men alt virkede fisketomt. Efter en lille lur så jeg en god fisk springe ganske tæt på, men jeg kunne dog ikke fange den.

Lidt senere prøvede jeg forskellige blink i det område hvor vi havde set fisk og da jeg fik en Hansen Flash 14 gr. på var der hug i en af de første kast. En flot fisk lige over målet. Nu var der åbenbart gang i den. Kort tid efter fisk jeg endnu en men denne var lige under målet.

Sild fra havørreden og mit blinkEfter en kaffepause startede jeg igen fiskeriet og ret hurtigt fik jeg en flot fisk på 43 cm. Den var til aftensmaden. fisken var propfuld af små sild og børsteorme og det var tydeligt hvor meget mit blink lignede disse sild. Der var igen tvivl, fiskene var fikseret på små sild og man skulle åbenbart have det rigtige agn for at få dem til at hugge.

Normalt plejer vi at få fiskene forholdsvis tæt på land, men denne gang skulle de hentes helt ude i enden af kastet, de ville åbenbart ikke hugge når de var inde under land.

Den dygtige fisker med to fine fiskTil sidst fik jeg en fin steelhead som også måtte lade livet. Resultat af en formiddags fiskeri 4 havørreder og en steelhead. Ganske fint.

Hvis du vil se fotos fra turen klik her.